قالیشویی کرج

ارائه خدمات قالیشویی در کرج

قالیشویی کرج

ارائه خدمات قالیشویی در کرج

  • ۰
  • ۰

 

خدمات قالیشویی کرج

قالیشویی از گذشته تا اکنون
قالیشویی در گذشته به چه صورت انجام می شد؟
شستن قالی ، در سال های قبل به دلیل وسعت زیاد خانه ها؛ عموما به روش های سنتی و توسط افراد خانوده انجام می شد. البته در سال های پیشین، به این اندازه زندگی ها مکانیکی و پر دغدغه نبود .

مواردی که در شستن قالی انجام می شود : 
غبار روبی فرش، خیس کردن فرش، شستشو با صابون و یا پودر به وسیله فرچه، آبگیری فرش توسط پارو و در نهایت آویزان کردن فرش به جهت خشک کردن آن .
 

بهترین روش شستشوی فرش

 برای شستشوی فرش ماشینی، مناسبترین روش، استفاده از روش قالیشویی مدرن می باشد؛ زیرا استفاده از ماشین آلات اتوماتیک، صدمه کمتری به بافت فرش می رساند و به عمر فرش های ماشینی می افزاید. 
هر چند شستشوی فرش به روش دستی هم انجام می شود، ولی مراقبت بیشتری در شستشوی دستی نیاز می باشد.
برای شستشوی  فرش های دستباف و ابریشمی توصیه می گردد از روش سنتی و با نظارت و عملکرد استادی ماهر و با تجربه در زمینه قالیشویی فرش های دستباف ، استفاده شود  تا آسیبی به فرش های گران قیمت وارد نگردد.
 

خدمات کارخانه های قالیشویی :

شستشوی فرش ماشینی به صورت تخصصی 
شستشوی فرش دستباف به صورت تخصصی 
شستشوی فرش ابریشم به صورت تخصصی 
شستشوی موکت به صورت تخصصی 
شستشوی تابلو فرش 
ضد بید کردن فرش ابریشم 
ترمیم ریشه فرش 
مبل شویی و یا شستشوی 
رفو گری فرش 
لکه گیری انواع فرش 
 
شستشوی فرش خانگی در کرج

شستشوی فرش در خانه ، بدون داشتن آگاهی لازم برای انجام این کار گاهی منجر به از دست دادن رنگ فرش می‌شود و قسمت‌هایی از رنگ‌های تیره در بخش‌های روشن فرش ادغام می‌شوند، که نمای زشتی به آن می‌دهد. این مشکل عمدتاً در فرش‌هایی با رنگ‌های طبیعی و یا فرش‌های دستباف رخ می‌دهد زیرا این‌گونه رنگ‌ها مقاومت زیادی در مقابل شستشو و مواد شوینده ندارند.
 

قالیشویی کرج

خدمات قالیشویی در کرج

غبارگیری فرش دستبافت :

غبارگیری معمولی فرش دستباف : تکاندن فرش دستباف و یا غبارگیری با وارد کردن ضربات بر آن، غبارگیری معمولی فرش دستباف شناخته می شود ؛ که باید دقت نمود که سبب از هم گسیختگی تار و پود فرش نگردد.

غبارگیری مکانیکی فرش دستباف: غبارگیری مکانیکی فرش دستباف در کارخانجات، بسته به کیفیت فرش صورت می گیرد. فرش هایی که دارای گرد و غبار هستند، قبل از شستشو حتما باید غبارگیری شوند، چرا که در شستشوی فرش دستباف گرد و غبار در ته گره باقی مانده خوب تمیز نمی شود و باعث پوسیدگی فرش دستباف می گردد.
         
 

  • ۹۸/۱۱/۰۸
  • sepide khanlo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی